24 Nisan 2007 Salı

çilekli muhallebi


malum çilek öyle elma gibi günlerce dolapta duramıyor hemen ezilip büzülmeye başlıyor benimkilerde öyle oldu

bende üstüne yarım kilo kadar daha ekledim katı meyve sıkacağına attım suyunu çıkardım 2-3 bardak kadar yaptı

muhallebi yaptım hemen bi hevesle yaptığım için ölçüleri yazmadım :( artık ölçüleri size kalmış

ÇİLEKLİ MUHALLEBİ

çilek suyu

süt

toz şeker

vanilya

mısır nişastası

sos ve süs için: çilek suyunun posası- krema - çilek-pudra şekeri

tencereye çilek suyunu ve göz kararı sütü döküyoruz. kaynamaya başlayınca toz şekeri ilave ediyoruz. diğer tarafta nişastayı vanilyayı bir çay bardağı soğuk suda eritip yavaş yavaş kaynayan süte ekliyoruz. kaynadıktanve koyulaştıktan sonra sıcakken kaselere boşaltıyoruz.

sosu için soğuk krema, pudra şekeri ve çilek poşasını mikserle karıştırıyoruz sıkma torbasıyla muhallebiye süs yapıyoruz. en üstede çilekleri yerleştirip buzdolabında soğutuyoruz

çok güzel oldu :)


Hiç yorum yok: